Saturday 14 December 2013

MAAF

Assalamualaikum . .

Hangpa da paham diri aku ? Of course la hangpa tak paham, hangpa bukan kenai aku pown kan. Aku sendiri pown kadang-kadang tak paham dengan diri aku . Aku sendiri pown selalu naik geram dengan diri aku . Sebab kadang-kadang benda yang aku nak buat , aku tak mampu nak buat . Sedangkan aku tau aku boleh buat . Aku cuba . Tapi tetap tak boleh .

Aku taktau kenapa aku berat sangat nak lafazkan kata maaf dari mulut aku . Aku rasa aku nie jenis seorang yang berat sangat nak minta maaf kat orang . Ehh , tak . Bukan rasa dah . Memang betol pown . Walaupown dalam hati aku nie beribu kali aku pikir caranya . Beribu kali aku ucapkan maaf . Tapi di mulut langsung tak terluah . TERKUNCI . BISU . Bila berdepan . Hanya dalam hati kata maaf tu berulang kali diucap .

Serius aku taktau camna nak buat .  Aku penah minta maaf melalui surat . Sebab aku rasa tu salah satu caranya . Salah satu cara yang boleh aku cerita semuanya without air mata aku join sekali . Sebabnya , setiap kali aku marah . Aku nangis . Setiap kali aku buat salah kat orang . Aku nangis . Dan bila aku mula nak mintak maaf . Air mata aku dah bergenang . Itu maybe salah satu benda yang menyekat aku dari mintak maaf kat orang . Sebab aku tak suka nangis. AKU BENCI . Nangis buat aku macam lemah .

Tapi bila sekali lagi terjadi . Sekali lagi aku kena mohon maaf . Dalam pala otak aku . SURAT . Tu je . Sebab dengan surat aku boleh cerita semuanya . Dalam surat tak payah nak nangis . HEHE .

Tapi bila aku pikiaq balik  . Setiap kali aku nak mintak maaf aku kena tulis surat . Nampak macam aku nie pengecut . Takdak keberanian . Aku cuba mintak maaf melalui kata . Itu pown dah berperah otak pikir ayat . Seluruh kekuatan aku kumpulkan . Baca Bismillah . Selawat . Tenangkan hati . Semata-mata nak mintak maaf . Tapi keluar ,

"weh , aku mintak maaf"

Tu ja . Macam lawak kan  . Mesti orang lain pikir yang aku nie buat suka buat teruk . Padahal nak mintak maaf je pown . Bukan susah pown . Bagi orang lain maybe perkataan maaf tuh senang nak diucapkan . Tapi bagi aku . SUSAH . SANGAT SUSAH .

Aku bukan ego . Aku bukan tak mau mengalah . Tapi aku taktau macam mana aku nak mulakan . Macam mana aku nak mintak maaf . AKU TAKTAU . Dan aku taknak nangis . Tu yang penting .

Dalam hati aku nie , hampir beribu kali aku mintak maaf . Dalam hati aku nie hampir setiap kali aku pikir macam mana caranya aku nak mintak maaf . Kalo hati aku boleh dibaca . Boleh didengar . .

SERIUS . Aku taktau .

Sebab aku tau aku salah . Sebab aku tau aku puncanya . SEBAB AKU .

Tapi aku taktau macam mana nak setelkan .

Setiap kali bertembung . Nak je aku cakap "aku mintak maaf weh pasal tu"

Setiap kali . . Setiap kali . .

Aku try ubah . Tapi masih lagi tak boleh . WHY ? WHY ? WHY ?


p/s: dan aku juga bukan orang yang jenis senang melafazkan sayang . cewaaaah~ kihkihkih..dalam sedih kena hepy-hepy jugak kan.

No comments:

Post a Comment