Wednesday 16 May 2012

Kisah Dulu-Dulu...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Hari nie masa aku dok on9 fesbuk, tetiba aku terrjumpa satu page group untuk ex student sekolah rendah aku dulu.. Aku pown buka la tengok, tetiba lak aku terrnampak fesbuk sorang budak laki nih... aku bagitau kat hangpa nama dia K.H ja la, malas nak habaq nama betoi...hehehe.. Budak nie masa aku sekolah dulu selalu buli2 aku...Besa la masa aku kecik2 dulu aku budak baik, naif, innocent..sekarang pown macam tu lagi..muahahaha..

okeh2..sambung balik..

Memang terpahat lagi dalam ingatan aku macam mana aku dibuli dengan budak nie..huhu... Tak silap aku, masa tu aku darjah 3, aku satu kelas dengan dia... Kami dok kat line tepi sebelah tingkap, aku dok kat depan dia... Dia tu suka kacau aku... Pernah sekali masa cikgu tak masuk kelas, dia try la nak buat aksi2 stunt iaitu terjun dari meja, konon2 nak terjun dari bangunan la...Masalahnya, dia terjun nak jatuh kat tempat aku...Kalo nak terjun kat tempat len memang aku tak kisah ar...Hang nak terjun berpuloh2 kali pown aku takmau amek tau... Yang aku geram tu, sebelum dia nak terjun tu ada ka patut dia suruh aku blah dari tempat aku... Rasa macam nak jerit kuat2 kat telinga dia suruh dia terjun kat tempat len... Tapi masa tu kan aku budak baik, so, aku ikut ja la...huhu.. Lepas dah terjun tu dia boleh plak buat muka bangga gila... Macam betoi2 terjun bangunan... Geram betoi aku tengok! huh!

Pastu da satu lagi, dia pernah tolak aku jatuh bangku... Hangpa try bayang tengok, aku masa tu tengah khusyuk dan dedikasinya dok buat keja yang cikgu bagi kat depan tu tetiba ja dia tendang bangku aku sampai aku jatuh... Masa tu apa lagi aku terus teriak la..tunggu lagi... Tapi sebenaqnya aku bukan teriak betoi2..saja nak cover malu...huhu.. Tapi part paling bez bila dia tengok aku teriak terus dia jadi gelabah..haha..tambah2 lagi bila da orang report kat cikgu kata dia tolak aku jatuh bangku... hahaha...

Tapi disebabkan da satu peristiwa nie, dia dah tak buli aku dah... Bagi aku peristiwa nie maybe paling memalukan dia kot... Nak tau? mai nie nak habaq kat hangpa..

Mula2 dia camni..da satu ari tu aku dok sembang ngan kawan aku yang dok kat sebelah meja aku, nama dia Wan... Tetiba si K.H nie mai tegoq Wan, dia kata dia nak kain sekolah si Wan nie... Dia nak pakai... Pastu terus si Wan nie pi report kat cikgu... Cikgu tu pown pesan kat si Wan, esok bawak kain sekolah lebih nak bagi kat si K.H nie pakai... Esok pown si Wan nie bawak la kain tu, pastu cikgu aku pown panggil si K.H nie pakai kain tu... Mula2 tu dia takmau, tapi cikgu paksa gak... Last2 dia pakai gak pastu pi round satu bagunan masuk semua kelas kat situ...tapi tak semua la..sebab baru pi satu kelas dia dah nangis2, berkali2 gak la dia cakap yang dia takmau buat dah..dia janji takkan buli orang lagi.. Aku plak, masa mula2 dia kena paksa pakai kain tu aku rasa heppy gila..rasa macam puas gila..yela, selama nie dia dok buli orang,la nie biaq dia rasa plak... Padan muka..muahahaha..

Tapi kan bila aku tengok dia nangis teruk sangat,aku rasa kesian la plak...Yela,malu gila kot...Dan start ari tu dia dah tak buli aku dah... Kadang2 dia tengok aku pown macam nak marah ja... Mula2 tu aku rasa hidup aku dah aman damai..takdak dah gangguan dari dia tu... Memang heppy gila arr... Tapi lama2 rasa cam pelik plak, rasa cam tak bez ja takdak sapa2 dah buli aku... Pastu masa dia darjah 5, dia pindah sekolah dan sampai sekarang aku tak pernah jumpa dia lagi..huhu..eh,awat aku sedih??

Sebenaqnya da lagi yang aku nak cerita tapi dalam banyak2 cerita pasal aku dengan budak nie..cuma yang aku tulis nie la yang paling aku ingat..yang lain2 tu aku dah tak ingat sangat..hmm..cuma aku harap aku tak jumpa dia dah laa..huhu...mesti nanti taktau nak cakap pa..and dia pown maybe dah tak ingat dah kat aku..hahaha...kalo camtu baguih la..

Bagi aku zaman sekolah adalah zaman yang paling bez sekali...walaupown aku selalu kena buli..huhuhu..besa la masa tu budak2 lagi...hehehe..


si_budak comot
    ^^,

No comments:

Post a Comment