Monday 17 September 2012

ohh..rumah sewakuu~


Assalamualaikum..

Ari nie dah masuk 2 minggu lebih dok kat umah sewa..kami dok 11 orang kott..ramai tak..ramai tak..haha…bez memang bez..dah la suma satu klaz..satu kepala lak tu…memang riuh rendah umah kami nie..konfom jiran2 umah kami nie tensyen ngan kami…hahaha..

Umah sewa kami nie tak la besaq sangat..tapi kami suma memang puas ati sangat2 dengan condition kat umah nie…cewahh..haha...umah nie dah da kelengkapan dia siap2..contohnya katil, sofa, televisyen (penting nih), dapur, gas (eh2..kalo da dapur konfom gas kena ada..yee dak??),pastu umah nie da 4 bilik..bilik 1st nie bilik master..besaq gak siap da bilik ayaq sndiri g..dalam bilik nie dok 4 orang..pastu bilik 2nd dok 3 orang..n 2 bilik lagi masing2 2 orang…Aku?? Ofkos la dok ngan kak ipaq aku..una..hehe..kami dok kat bilik no.3..

Kami suma dah da jadual n kerja sendiri dalam umah nie..sebagai contoh..masa ari ahad , bilik 1st kena masak ..bilik 2nd plak kena basuh pinggan n sebagainya..…bilik 3rd kena buang sampah..yg bilik 4th plak rehat jer…pastu tkaq turn plak esok tu...err..aku taktau hgpa paham ka tak..sebab aku baca pown macam nak paham..tapiii tak berapa nak paham sangat la..kott..n disebabkan aku n una dok bilik no.3..kami kena masak tiap ari rabu..kena basuh pinggan ari selasa..buang sampah ari isnin..awat macam terbalik taktau..ari khamis rehattt…wee~~

Selalunya yg pakar masak memasak nie..of kos la jatuh kepada Kak Ann, Majiah, n Kak Una..depa masak memang superb arr..sedappp sangatt2..tetibe je raku rasa ilmu memasak aku kat umah tu cam cket jer..tak mampu nak masak sedap2 macam depa tuu…huhu..segan pown ada..pasnie nak amek ilmu kat depa plak..haha..

Pasai nak pi klaz plak..una n majiah da bawak keta..una bawak keta kancil..boleh muat 5 orang..majiah lak bawak keta proton saga..boleh muat 6 orang…hehe..aku?? ofkos la nek keta una..haha..so, setel masalah…boh minyak keta ja..lagipown rasa2nya..takla jauh sangat dari u aku tuu..belakang jer..nek basikal pown dlm 5 minit sampai ar..kott..

Rasanya..sampai sini ja aku nak citer..nak citer banyakkk2 lagi..tapii..kering idea lak..nnt2 aku citer lagi2 ehh..
Okehh..daa..

P/s: awat aku rasa ayat aku macam karangan budak sekolah rendah ja nie??

No comments:

Post a Comment