Sunday 28 September 2014

POST 1 : Aku dan Dia

Entry pertama tentang "dia"

WEDNESDAY 6 JUNE 2012

Assalamu'alaikum..
7/6/2012..2.33 pm..

aku dan dia..
aku taktau nak mula dari mana..
hmm..

aku kenai dia masa orientasi u..
dia dan aku satu grup..grup 19..
una pown satu grup dgn aku..
malam tu malam last orientasi..
dan ada 1 lg aktiviti sblom majlis penutup dijlnkan..
kami dibahagikan dlm grup..
pastu kena pegi masuk klaz..

otw nak pegi sana..
dia jalan depan aku..
tapi time tu aku tak amek tau sangat...
cuma aku rasa nak tau ja sapa yg jalan depan aku..
bila masuk klaz tu..
da sesi kenalkan diri..
dia ada kenalkan diri dia..
tapi aku tak ingat nama dia..
huhuuhu..

aku selalu gak usha2 dia..
aku taktau pasaipa aku suka tengok dia..
macam ada sumting yg buat aku suka tengok dia..
dia taklah hensem sangat..
tapi ok la..not bad..
gaya dia ada sikit2 bad boy style..

hmm...
aku penah jgak hampir2 terkantoi dengan dia..
sebab usha dia lama sgt kot..
n sikit2 tgok dia..
hahaaha..
mesti dia perasan aku suka tgok dia..
tapi..ntah la..

lepas tu aku selalu berharap yg aku dpt jumpa dia selalu..
sebab aku dgn dia bukan 1 kos..
dia kos dakwah dan antropologi..
aku plak food technology..
setiap kali jmpa dia..
walaupown dari jauh..
aku dah rasa hepy sgt..

sampailah satu ari tu..
aku berdoa kat Allah..

'"Ya Allah Ya Tuhanku..Kau jauhkanlah aku dari perasaan ini..andai Kau tuliskan jodoh aku dgn dia..Kau temukanlah kami..Kau satukanlah kami..tapi andai dia bukan jodohku..Kau jauhkanlah aku dgn dia..Kau hilangkanlah dia dari pandanganku..dan Kau padamkanlah perasaan ini dari hatiku..Kau bantulah aku Ya Allah..Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.."

sebab apa aku doa macam nie..
sebab aku rasa aku tak mampu nak pendam rasa nie..
aku rasa aku tak sedia nak hadapi rasa nie..
walaupown sblom nie..
aku teringin la jgak nak rasa..
macam mana bila kita mencintai dan dicintai..
tapi bagi aku plak..
aku tak expect macam nie aku nak jatuh cinta..

dan hasilnya..
Allah betoi2 makbulkan doa aku..
bila lepas tu aku dah tak jumpa dia dah..
lama sgt..
jumpa pown sekali pandang je..
pastu hilang..
maybe memang betoi aku dan dia takda jodoh..

dan sekarang dia dah ada girlfriend..
aku harap dia bahagia..
wlaupown aku rasa sakit bila tgok dia..
biar je aku pendam segalanya..

No comments:

Post a Comment